Pintura Arq. Eduardo Moreira Santos, Lx (28.08.1904 - 23.04.1992)

sexta-feira, 25 de julho de 2014

Galiza – 25 de Julho de 2014, novo domínio “.gal”

Único sítio web reintegracionista na primeira fase do domínio «.gal»

Um meio de comunicaçom pioneiro: PGL.gal

A reivindicaçom do «.gal» começou há quase nove anos, em setembro de 2005

A partir do mesmo momento da publicaçom deste artigo, o Portal Galego da Língua (PGL) tem como endereço o domínio que representa a Galiza na internet: www.pgl.gal. O novo endereço forma parte, ademais, do Programa Pioneiros, isto é, os primeiros sítios web que utilizarám a marca galega na rede de redes.

A Asociación Puntogal, gestora do domínio, recebeu autorizaçom da Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) para abrir o Programa Pioneiros a apenas cem endereços, dos quais dez ficárom reservados para usos internos dessa associaçom. No passado 22 de julho, num ato público no Museu do Povo Galego, divulgou-se a lista de 93 endereços que a partir do 25 de Julho utilizarám o «.gal», entre os quais só um de orientaçom reintegracionista: www.pgl.gal.

Para a Associaçom Galega da Língua (AGAL), que edita o PGL, resulta «umha satisfaçom» que este meio de comunicaçom forme parte dos pioneiros na implantaçom do domínio «.gal». No entanto, como se explica no livro PGL_10, o Portal Galego da Língua sempre tivo algo de pioneiro.

O PGL, pioneiro

O Portal Galego da Língua nasceu em maio de 2002. Na altura, o jornalismo digital era bastante diferente do que é hoje. A maior parte dos meios digitais galegos tinham pouco disso, pois nom costumavam passar de simples reproduções da sua versom em papel… e, em muitos casos, menos do que isso. Sem possibilidade de comentários às notícias, nem fóruns, nem salas de bate-papo nem outros serviços que sim costumam ter hoje em dia estes meios, as leitoras e os leitores tinham pouca capacidade de influir nos conteúdos e a comunicaçom era puramente unidirecional.

Fora dessa dinâmica estavam os meios de comunicaçom diretamente nascidos na rede, sem correlato analógico. Umha das caraterísticas destes ‘recém chegados’ foi a de dar voz aos leitores e às leitoras, nom apenas conhecer as suas opiniões, mas também permitir-lhes o envio de notícias, escuitar as suas queixas, atender as suas correções quando algumha informaçom estava errada… em definitiva, romper com a unidirecionalidade e converter o público em parte do processo criativo.

A equipa do PGL procurou articular umha comunidade em torno ao Portal e foi dos meios pioneiros na Galiza em dar voz aos leitores e às leitoras de maneira ativa, convertendo-as nas protagonistas.

A reivindicaçom de umha marca galega na rede

A reivindicaçom do domínio «.gal» poderíamo-la datar em setembro de 2005, quando a catalã Associació PuntCAT logrou da ICANN a autorizaçom para o domínio .cat, facto logicamente noticiado polo PGL.

Nesse mesmo mês, Miguel R. Penas, atual presidente da AGAL mas que na altura era membro da redaçom do PGL, publicava no n.º 34 do Novas da Galiza um artigo dando os parabéns à comunidade lingüística e cultural catalã. Ao mesmo tempo, pedia passos para reivindicar a Galiza o seu domínio próprio que, para começar, poderia ser o «.gal» mas, em última instância, o «.gz», igual que o povo catalão começava a sua reivindicaçom de um domínio o máximo nível, um «.ct».

Em abril de 2006 foi apresentado publicamente o projeto de constituir umha associaçom similar à PuntCAT, neste caso PuntoGal, que se constituiria formalmente dous meses depois. A partir daí, sete anos de duro trabalho até que em junho de 2013 a ICANN aprovou o «.gal».

Agora, pouco mais de um ano depois, a marca galega na internet dá os primeiros passos, acompanhada de um reduzido número de sítios web pioneiros. E pouco mais de dous meses depois da sua remodelaçom, o PGL entra também numha nova fase como PGL.gal! Portal Galego da Língua - Galiza


Sem comentários:

Enviar um comentário